Veel ondernemers kijken op tegen de digitalisering van hun bedrijfsadministratie en het voeren van een online boekhouding. Is het niet te gecompliceerd? En al die vertrouwelijke informatie in de cloud is dat wel veilig? Begrijpelijke twijfels, maar onnodig.
Hoogeveen & Partners is partner van Yuki, een slim online boekhoudpakket dat het leven van elke ondernemer een stuk aangenamer maakt. De kracht van Yuki is de combinatie van gebruiksgemak en de vakkennis van je eigen accountant die alles op de achtergrond controleert. Makkelijker wordt het niet.
Meer over het gemak van Yuki lees je hieronder of zie je hier. Maar een live demonstratie is de meest overtuigende kennismaking. Een afspraak is zo gemaakt. Het kost je hooguit een uurtje en het kan je heel veel kostbare uren besparen.
Boekhouden zonder te boeken
Yuki werkt eenvoudig en razendsnel: scannen, uploaden en klaar! Verder hoef je niets te doen. Yuki is zelflerend en herkent en verwerkt documenten automatisch, snel en accuraat. Is automatiseerde herkenning niet mogelijk is, dan komt het document bij ons terecht. Wij houden zélf de vinger aan de pols en leiden alles in goede banen. Hebben we bijvoorbeeld een vraag over een inkomende factuur, dan koppelen we die vraag in Yuki aan het betreffende document. Je ziet dan direct waar het over gaat en geeft je antwoord eveneens via Yuki. Afgevinkt, opgelost.
Altijd up-to-date financieel overzicht
Kloppend hart van Yuki is het ‘dashboard’, waarin je complete financiële positie overzichtelijk wordt weergegeven. Doordat alle uploads altijd binnen 24 uur verwerkt worden en jouw Yuki account gekoppeld is aan je bank, zijn de gegevens in het dashboard up-to-date. Je hoeft dus niet te wachten op een kwartaal- of jaarrekening om te zien hoe je ervoor staat, je bent op elk moment volledig op de hoogte. En in het overzichtelijke digitale archief vind je alle documenten snel en eenvoudig terug.
Niet alleen op je tablet of pc, maar ook met de Yuki App op je smartphone blijft je continue op de hoogte. Onderweg even checken of een factuur al betaald is? Even iets opzoeken in een verzekeringspolis? Met de Yuki App heb je het antwoord zo te pakken. Bovendien kun je met de App slim en snel bonnetjes scannen en direct uploaden. Bewaren is overbodig.
Eenvoudig overstappen
Werk je met een ander pakket? De overstap naar Yuki is met onze hulp heel simpel. Vaak kan een koppeling gemaakt worden met het bestaande pakket. En er is nog zoveel meer mogelijk. Rechtstreeks offertes maken en factureren vanuit Yuki? Je salarisadministratie digitaal verwerken? Je webshop koppelen? Met Yuki kan het allemaal. En met ons op de achtergrond weet je zeker dat het goed gaat.
Invoice sharing via UBL
Ben je al toe aan elektronische facturering via UBL (Universal Business Language)? Of vragen je afnemers of leveranciers ernaar? Invoice sharing via UBL wordt de standaard en neemt een enorme vlucht. UBL wordt gebruikt om facturen tussen bedrijven uit te wisselen. Yuki kan UBL facturen aanmaken, exporteren en inlezen. Groot voordeel van UBL is de 100% herkenning. Het vermindert de kans op fouten bij het inboeken van facturen. Je relaties kunnen hun e-facturen rechtstreeks naar jouw Yuki account sturen. De unieke Yuki workflow plaatst automatisch alle aangeleverde in- en verkoopfacturen in de online boekhouding. Dat bespaart veel papier en werk.
Hoogeveen & Partners is wat je noemt een Noord Hollands kantoor: kordaat, betrokken en recht door zee. We spreken klare ondernemerstaal, geven heldere adviezen en maken analyses waar je verder mee komt. Problemen met je financiële- of salarisadministratie? Wij regelen het. Fiscus? We halen het onderste uit de kan en vertellen je precies hoe het beter kan. Advies? We verhelderen en geven richting. Van handige tips tot prognoses over hoe je straks financieel reilt en zeilt.
Daarnaast adviseren we je bij vraagstukken rond de BV, de auto van de zaak, opvolging en pensioenregeling. En zorgen, wanneer nodig, voor effectieve managementondersteuning.
Noord Hollands zijn ook onze offertes en facturen: glashelder, met duidelijke afspraken.
Financiële administratie op maat
Als je de administratie wilt digitaliseren dan zit je bij ons goed. Je administratie wordt duidelijker, en is real time. Dagelijks ben je op de hoogte van je financiële positie. En alles kun je bekijken op je eigen telefoon. De mogelijkheden bespreken we graag met je.
Daarnaast kun je altijd rekenen op helder advies, kennis van de nieuwste regels en mogelijkheden, tijdige belastingaangiftes en het onderste uit de fiscale kan.
Jaarrekening die inzicht geeft
Bij Hoogeveen & Partners kun je terecht voor het opstellen of controleren van de jaarrekening.
Een heldere, begrijpelijke opstelling en goed advies vinden we heel belangrijk, waarbij we rekening houden met jouw situatie en huidige en toekomstige fiscale consequenties. Daarbij benutten we alle fiscale mogelijkheden zo optimaal mogelijk.
We nemen de zaken goed met je door en zorgen voor een duidelijke toelichting, zodat je ook echt weet waar je aan toe bent, zowel in fiscale als in bedrijfsmatige zin. Zo krijg je meer inzicht en wordt het bepalen van je beleid gemakkelijker.
Desgewenst zorgen we ook voor een aanvullende accountantsverklaring.
Ook je salarisadministratie wordt digitaal verwerkt. Eén simpele oplossing voor al jouw HR en payroll processen zodat je meer tijd hebt voor je medewerkers.
Daarnaast kan de inkomensadministratie van de DGA door ons perfect worden uitgevoerd. Geld besparend advies is inclusief.
Loonadministratie zorgeloos geregeld
Nieuwe wetten, regels, beperkingen, CAO afspraken, voor ons is het dagelijkse kost. Wij ondersteunen je met advies en nemen de loonadministratie over. Met als resultaat: minder zorgen omdat alles tot in de puntjes geregeld is.
Je kunt bij ons terecht voor:
- salarisstroken digitaal
- koppeling met digitale administratie
- arbeidsovereenkomsten
- verzuimverzekering
- ARBO diensten
- CAO bepalingen
DGA komt niets tekort
DGA’s zijn onze specialiteit. We berekenen, stellen op, adviseren en zorgen ervoor dat je als DGA niets te kort komt. Dat geldt voor nu, maar ook voor later. Denk aan: inzicht in de vermogenspositie, optimalisering van de fiscale druk, onttrekken van vermogen aan de onderneming, pensioenvoorziening, risicospreiding belegd vermogen, en meer.
Je kunt bij ons terecht voor:
- arbeidsovereenkomsten
- management overeenkomsten
Hoogeveen helpt. We zoeken fiscale zaken haarfijn voor je uit. Waarbij we heel goed de weg weten in het woud van regels. Hoe kun je belastingdruk spreiden, waar valt voordeel te behalen, is BV voordeliger, en hoe zit het met je huis, je bezittingen of de auto van de zaak? Reken op helder advies waar je wijzer van wordt.
Fiscale aangiften, geen cent te veel
We zijn direct op de hoogte van nieuwe bepalingen, wetten en ontwikkelingen. We houden rekening met vorige en volgende jaren, en wat het effect van de ene handeling is op de andere. We zorgen voor heldere uitleg en advies zodat je weet waar je aan toe bent. En niet meer betaalt dan strik noodzakelijk is.
Je kunt bij ons terecht voor:
- inkomstenbelasting
- vennootschapsbelasting
- schenking en successie
- omzetbelasting
- loonheffing
Omzetting naar BV als het slim is
Soms kan het aantrekkelijk zijn om een eenmanszaak om te zetten naar een BV. We rekenen dat graag voor je uit. Dat voordeel kan ook gelden als je een VOF hebt. Bij verbeterende resultaten kan de belastingdruk in de toekomst behoorlijk verminderen.
Terugkeer uit de BV als het verstandig is
Voor ondernemers met een BV kan, bij teruglopende resultaten en minder rooskleurige perspectieven, een terugkeer uit de BV naar een eenmanszaak of VOF een optie zijn. Dit hangt van veel factoren af, die we heel graag voor je op een rijtje zetten.
Auto van de zaak ja of nee
Kiezen tussen een auto van de zaak of in privé met kilometervergoeding? Wij kunnen je precies voorrekenen wat het voordeligste is. En hoe in geval van een kilometervergoeding de administratie zo efficiënt en eenvoudig mogelijk gehouden kan worden. Of hoe de bijtelling zo voordelig mogelijk uitpakt.
Natuurlijk, we hebben verstand van cijfers, maar belangrijker nog, we weten hoe we ze moeten interpreteren. Dus kunnen we je steunen in zaken waarmee financiële consequenties gemoeid zijn. Uw pensioen bijvoorbeeld. Of fusies en overnames, investeringen of uitbreidingsplannen. We kijken naar de toekomst, naar mogelijkheden en moeilijkheden. We helpen met doordachte prognoses en financiële adviezen. We schragen plannen en geven toekomst een doordachte basis. Een greep uit de adviesmogelijkheden:
- Financiële prognoses
- Bedrijfsopvolging
- Managementondersteuning
Financiële prognoses die mogelijk maken
Investeringsplannen? Uitbreiding? Verkoop? Vaak zijn goed onderbouwde financiële prognoses nodig. Voor de bank, de eigen staf of nieuwe marktpartijen. Hoogeveen & Partners stelt ze samen, desgewenst met een flinke bandbreedte of vanuit verschillende scenario’s. Overzichtelijk, helder en begrijpelijk. Met weging van belangrijke factoren zoals gewenste investeringen, mee- of tegenvallende opdrachten, rente- en valutawisselingen. We verzorgen onder meer:
- liquiditeitsprognose
- begroting
- financiële planning
Bedrijfsopvolging als je er aan toe bent
Wat als je de zaak zo langzamerhand aan anderen over wilt laten. Ongetwijfeld hebben we je aan een goede pensioenvoorziening geholpen en/of de voordelen van de levensloopregeling voor DGA’s in kaart gebracht. Maar daarnaast kunnen we ook alles op een rijtje zetten en helpen met alle ins en outs omtrent:
- verkoop onderneming
- management buy in
- management buy out
- fusie
Managementondersteuning als het nodig is
Managementondersteuning, een nieuwe dienst van Hoogeveen & Partners, kan in vele omstandigheden goed van pas komen. Als de zaak je boven het hoofd begint te groeien, bijvoorbeeld, of als met spoed interim management vereist is, maar ook als door omstandigheden tijdelijk een ervaren stuurman nodig is. Een persoonlijk gesprek is de manier om de mogelijkheden te verkennen.
Zijn er problematische schulden? Dreigt je financiële situatie uitzichtloos te worden? En lukt het je niet om die situatie om te buigen? Dan biedt bewindvoering uitkomst. We worden aangesteld door de kantonrechter en kijken met onze professionele blik over je schouders mee. Zo helpen we je om je financiën weer op de rails te krijgen. Door onze jarenlange ervaring zijn we in staat om problematische situaties om te buigen naar positieve oplossingen. Bovendien kennen we als accountantskantoor met 30 jaar ervaring alle kneepjes van het financiële vak. We zijn een compact kantoor zónder bureaucratie met veel direct persoonlijk contact, dus je krijgt de aandacht die nodig.
Wil je eens praten over je financiële situatie?
Bij veel van onze relaties staan we aan de wieg van hun onderneming. We kennen alle ins en outs. En kunnen zoals geen ander adviseren bij testamentaire zaken. Of functioneren als executeur bij de afwikkeling van nalatenschappen. Het opstellen van een testament is altijd een goed idee. Weten dat alle zaken goed geregeld zijn bij een onverhoopt overlijden brengt rust nu en duidelijkheid straks. Met onze uitgebreide financiële kennis en ruime ervaring op het gebied van nalatenschappen, hebben we scherp zicht op de gevolgen van keuzes en leiden we je door het woud van regels. Door de vaak lange relatie met onze klanten zijn we een vertrouwd gezicht en dat is van groot belang, juist in verdrietige tijden. Kom eens praten over de mogelijkheden. We maken er graag tijd voor vrij.
Het werven van fondsen voor goede doelen, stichtingen en verenigingen is lastig. En juist daarom vinden we het leuk om slim samen te zoeken naar oplossingen. Zie het als een onderdeel van ons sociale hart. We pakken het methodisch aan. Na een korte intake gebruiken we een databank om passende subsidieregelingen en donatiemogelijkheden te vinden. En omdat hier veel beweging in is, die wij scherp op het netvlies hebben, dienen zich altijd nieuwe mogelijkheden aan. Die continue aandacht maakt het verschil. We werken op no cure no pay basis. Ben je op zoek naar fondsen? Dan is een afspraak een goed idee.